Rosina ieviest “zaļās joslas” darbaspēkam

Kopš 23. marta ES valstu robežkontroles punktos, kas šobrīd ir atjaunoti, lai ierobežotu cilvēku pārvietošanos pandēmijas laikā, darbojas “zaļās joslas” kravas transportam. EK rosina šādas joslas ieviest arī kritiski svarīga darbaspēka kustībai.

Martā EK publiskoja  praktiskus padomus jeb pamatnostādnes “zaļās joslas” transporta kontrolei, kas citstarp liedz uz robežām kravas automašīnas aizturēt ilgāk par 15 minūtēm, kā arī nosaka vēl virkni procedūru, lai kravas transporta kustība ES teritorijā notiktu bez aizķeršanās. Aprīļa sākumā EK sāka diskusijas par šādu “zaļo joslu” ieviešanu arī darbspēkam, jo aprīlī un maijā lauksaimniecība un pārtikas ražošana var saskarties ar ievērojamu darbaspēka trūkumu, ja sezonas darbinieki ierobežojošu pasākumu dēļ nespēs sasniegt savas darba vietas. Sezonas strādnieki lauksaimniecības nozarē ir kritiski svarīgi ražas novākšanā, stādīšanā un kopšanā.

EK mudina dalībvalstis, izmantojot pamatnostādnes kravas transportam, izveidot īpašas un atvieglotas procedūras, tajā skaitā samērīgas veselības pārbaudes, kas nodrošinātu iespēju sezonas darbiniekiem nokļūt darba vietās. EK iesaka dalībvalstīm apmainīties ar informāciju par to vajadzībām pēc sezonas strādniekiem un pašām sagatavot veicamās procedūras robežkontroles punktos darbspēka apmaiņai. EK norāda, ka dalībvalstīm pret cilvēkiem, kas dosies sezonas darbos, vajadzētu izturēties kā pret kritiski svarīgiem darbiniekiem un paziņot darba devējiem par nepieciešamību nodrošināt pienācīgu veselības un drošības aizsardzību.

Pēc AG-Press informācijas ziņas sagatavoja
Iveta Tomsone,
LLKC Apgāda vadītāja

COPA/COGECA kategorija: 

Pievienot komentāru

Plain text

  • HTML tagi nav atļauti.
  • Mājas lapu adreses un e-pasta adreses automātiski tiek pārveidotas par saitēm.
  • Rindas un rindkopas tiek pārnestas uz jaunu rindu automātiski.