Jaunumi

Mūsu uzdevums ir veicināt līdzsvarotu lauku ekonomikas attīstību. Ņemot vērā zemo uzņēmējdarbības aktivitāti lauku reģionos, ir jāturpina ieguldījumi uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai, dažādojot uzņēmējdarbību reģionos.

Kad iepirkuma tehniskā dokumentācija ir izstrādāta, iepirkums izsludināts, potenciālie piegādātāji izvērtēti, uzvarētājs noteikts, šķiet, ka atliek tikai noslēgt līgumu un saņemt iepirkumā noteiktos pārtikas produktus. Tātad – vieglākā un patīkamākā iepirkuma daļa.

Iepriekšējos rakstos par Zaļo publisko pārtikas iepirkumu tika konstatēts, ka vietējie ražotāji salīdzinoši maz piedalās pārtikas iepirkumos.

Latvijā kopš 2014. gada uzmanība tiek pievērsta vietējās pārtikas patēriņa palielināšanai. Ir veikti uzlabojumi normatīvajos aktos, kas nosaka, ka pārtikas iepirkumos jāizmanto zaļā publiskā iepirkuma kritēriji.

Ar ko Zaļais publiskais iepirkums (ZPI) atšķiras no parastā iepirkuma? To var raksturot Zaļā iepirkuma galvenās pazīmes:

1)     Vajadzību izvērtēšana – vai, ko un vai vispār vajag, rezultātā panākot samazinātu iepirkuma apmēru un ietaupījumu budžetā, nenopērkot nevajadzīgas preces;

Arvien vairāk tiek runāts par to, ka mums jādomā ilgtspējīgi. Tas nozīmē, ka nevar visu laiku domāt tikai par lielāku peļņu, bet ekonomiskie rādītāji jāsabalansē ar vides un sociālās labklājības jautājumiem.

Lapas