Litenē piedāvā jaunu pakalpojumu automašīnu apkopē

GalerijaPrint

Litenietis Einārs Paiders pagājušogad uzsācis īstenot savu ieceri  un piedāvā ikvienam autoīpašniekam ātri un efektīvi veikt kvēpu filtru tīrīšanu. Šobrīd uzņēmumam ir izveidota  mājaslapa, kurā  var iepazīties ar SIA “DPFSolutions EP” pakalpojumiem un pieteikties tiem.

Eināram šāda ideja radās jau pirms krietna laika. Sazinoties ar vairākām firmām, viņš uzzināja, cik maksā darbam nepieciešamā iekārta, un saprata, ka saņemot līdzšinējo algu, iekārtu nevarēs atļauties vēl ilgi.  Tad Einārs nolēma doties uz ārzemēm, kur strādāja vairāk nekā gadu. Sākotnējais plāns bija aizbraukt sapelnīt naudu, lai beidzot uzsāktu ko savu.

Einārs Paiders stāsta: “Vienā no retajām brīvdienām savās mājās Latvijā laikrakstā “Gulbenes Novada Ziņas” uzzināju par biedrības “Sateka” konkursa piedāvājumu. Sieva jautāja, vai man ir kāda ideja. Jā! Es izstāstīju par kvēpu filtru tīrīšanas biznesa ideju, un viņa mani atbalstīja, ne mirkli nešauboties. Projekta pieteikuma sagatavošanā vislielākais ieguldījums ir manai sievai. Par to viņai ļoti liels paldies! Mans uzdevums bija ievākt informāciju par kvēpu filtru tīrīšanas iekārtu, palīdzēt izprast tehniskās lietas. Liels paldies arī biedrības “Sateka” valdes priekšsēdētājai Daigai Gargurnei par atbalstu un uzmundrinājumu projekta pieteikuma sagatavošanas procesā. Viņa neļāva mums nolaist rokas, kad pietrūka zināšanu. Šo ideju izvēlējos arī tādēļ, ka mani vienmēr ir saistījušas auto lietas un remonts. Pirms pāris gadiem, kad par šo tēmu sāku interesēties, tā vēl nebija tik aktuāla kā šobrīd. Sapratu, ka idejai ir nākotne, jo praksē ir zināms, ka kvēpu filtri “aizaug” un tuvējā apkārtnē nav pieejams tīrīšanas pakalpojums. Tā es nolēmu pats izveidot šādu pakalpojumu. Veicu tirgus izpēti, lai uzzinātu par šo piedāvājumu citviet Latvijā. Uzzināju, ka Latvijā plaši izplatīta filtru apkopes metode ir tā saucamā “dedzināšana”. Lai šādā veidā varētu iztīrīt filtru, ir jāiejaucas filtrā, jāatgriež tas vaļā. Šis process parasti aizņem visu dienu, un atpakaļ filtru visticamāk saņemsiet nākamajā darba dienā.  Es šo procesu veicu vienkāršāk un ātrāk, neiejaucoties filtrā. Filtrs tiek ievietots mazgāšanas iekārtā un iztīrīts. Tīrīšana vieglajām automašīnām parasti aizņem apmēram 40 minūtes. Šis bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc es izvēlējos tieši šādu filtru tīrīšanas veidu. Vēl arvien Latvijā ir vērojama tendence kvēpu filtru netīrīt, bet gan “izgriezt”, kas ir vienkāršākais veids, kā izvairīties no atkārtotas filtra tīrīšanas. Manā skatījumā tas nav labākais veids, kā šo problēmu atrisināt. Uzskatu, ja auto inženieri ir paredzējuši šo filtru izplūdes sistēmas sastāvā, tad tam tur ir jābūt un nevajadzētu to izgriezt. Vairums auto īpašnieku uzskata, ka kvēpu filtra esamība ir lieka un rada papildus tēriņus tā apkalpošanā. Es uzskatu, ja tīrīšanu veic laikus (ik pēc nobrauktiem simts tūkstošiem kilometru), tad tas ne vien nesagādās nepatikšanas, bet arī lieliski pildīs savu funkciju – izplūdes gāzu attīrīšanu no kaitīgajām PM10 daļiņām, kas radušās degvielas sadegšanas procesā.  Diemžēl sabiedrības viedoklis par vides saudzēšanu un mūsu pašu nākotni Latvijā mainās gaužām lēni. Tas ir uzskatāmi novērojams mašīnām, kuru nobraukums ir vairāk nekā divsimt tūkstoši kilometru, kad brīdinājuma signāls automašīnas panelī norāda par iespējamu filtra aizaugšanu. Tomēr, ja filtra tīrīšanu veiktu regulāri, par līdzīgām problēmām auto īpašnieki varētu aizmirst.  Filtra aizaugšana rada papildu slodzi automašīnas turbīnai un arī pārējām motora detaļām. Filtra ātrāku “aizaugšanu” ietekmē arī nepiemērotas motoreļļas izmantošana un iesmidzināšanas sistēmas problēmas. Arī turbīnas darbība ietekmē filtra aizaugšanu. Ja turbīna ir sliktā stāvoklī, arī filtrs ātrāk aizaug. Latvijā kvēpu filtru tīrīšana kļūs populārāka tad, kad automašīnu tehniskajā apskatē tiks pievērsta uzmanība tam, vai kvēpu filtrs ir “izgriezts”. Jau šobrīd citās Eiropas valtīs, piemēram, Itālijā, Vācijā un Apvienotajā Karalistē ir stingri noteikts, ka automašīnas kvēpu filtram ir jābūt. Izvēloties kvēpu filtra tīrīšanu, mēs nodrošinām ne tikai labāku automašīnas darbību, bet arī saudzējam vidi. Auto lietas un tehnika man ir interesējusi kopš bērnības, kad lielāko daļu laika kopā ar tēvu, brāli vai krusttēvu pavadīju garāžās vai autoservisos. Pats agrāk aktīvi nodarbojos ar motosportu. Dzīves laikā esmu strādājis un guvis pieredzi arī auto servisos. Šobrīd pamatdarbs man ir Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā. Nepieciešams laiks, lai ar kvēpu filtru tīrīšanunu spētu pilnībā nodrošināt sev iztiku. Domāju, ka nekad arī nepametīšu dienestu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā, jo arī tas ir mans sirdsdarbs.”

Einārs atzīst, ka nedomājot apstāties pie sasniegtā. Nākotnē viņš vēlas paplašināt pakalpojumu un piedāvāt gan filtra demontāžu, gan uzstādīšanu. Jau šobrīd viņš to dara, bet ierobežotā apjomā nepietiekamā telpu izmēra dēļ: “Nepārtraukti cenšos uzlabot savu pakalpojumu. Esmu iegādājies instrumentus, kas atvieglo skrūvju atskrūvēšanu. Nereti skrūves ir apdegušas un ierūsējušas, un tās ir grūti atskrūvēt. Ar diagnostikas iekārtas palīdzību spēju nodzēst arī filtra kļūdu pēc tā tīrīšanas, tādējādi atdodot klientam automašīnu darba kārtībā.”

Tuvākie mērķi ir atrast pakalpojuma sniegšanai piemērotas telpas Gulbenes novadā. Tiek plānots piedāvāt arī EGR vārsta tīrīšanas pakalpojumu. Šobrīd uzņēmumam ir izveidota  mājaslapa www.dpftirisana.lv, kur var iepazīties ar SIA “DPFSolutions EP” pakalpojumiem, apskatīt fotogaleriju, kā notiek kvēpu filtru tīrīšana un kāds ir darba rezultāts. 

Iztīrot automašīnas filtru, katram klientam izsniedz arī izdruku, kurā var redzēt, kāds bija pretspiediens pirms un pēc tīrīšanas, caurplūdi, kā arī cik stipri filtrs bija “aizaudzis”. Izdruka kalpo kā garantija jeb pierādījums tam, ka filtrs ir iztīrīts.

Elvijs Kantāns,

LLKC Gulbenes novada lauku attīstības konsultants

Foto galerija: 

Pievienot komentāru